dinsdag 19 juli 2016

Droomreis

You must give everything to make your life as beautiful as the dreams that dance in your imagination.
- Roman Payne

Dromen. Ik droom van reizen. Van verre avontuurlijke en hartstikke hippe reizen. Reizen zoals we de laatste jaren in de Cariben hebben gedaan. Heel avontuurlijke en onvergetelijke bestemmingen. Nu droom ik voornamelijk van road trips met onze hippiebus. Toen we dus met 100 kilometer per uur over de landgrens reden biggelde er een traantje over mijn wang. Een traantje van geluk. Hier reden we toch maar met ons voltallige gezin en volle bepakking mét volle snelheid over de grens! De snelheid van het oude beestje viel me alleszins mee. Ik zat achter het grote stuur en we juichten toen we de grens over gingen. Al met al begon deze droom iets meer dan jaar geleden. In México. Nu komt die droom uit. Zonder problemen bereikten we de minicamping die ik dacht gereserveerd te hebben, maar ik was vergeten te confirmeren. We hebben hier een droomplek gekregen! Veel schaduw onder een grote boom, onze tentjes en bus in een boog er omheen. Onze eettafel midden op ‘ons pleintje’. We staan als het ware in de grote achtertuin van een oud Frans idyllisch landhuis. Nostalgie. Het is voor Mark en mij heel lang geleden dat we gekampeerd hebben. Het is leuk om oude kampeerspulletjes weer te gebruiken die jaren weg gestopt waren in ons felblauwe met-bloemen-beschilderde aanhangwagentje. Bijvoorbeeld onze Spaanse hangmat. Of de professionele slaapzakken met capuchon van onze Afrikareis in de Defender.

Nostalgie was het ook om in een 40-jarig busje te rijden zonder airconditioning. We hadden de kleine voorraampjes wijd openstaan. Als flapoortjes stonden ze naar buiten gekeerd. De zwoele Franse wind door onze haren. Achterin draaide een ventilator op hoge toeren om de lucht te verspreiden. Achterin kunnen de raampjes namelijk niet open. De rood en oranje gordijnen gesloten zodat het warme zonlicht buiten bleef. Bijna net zoals vroeger toen ik als kind met mijn ouders en zusje in onze oude Toyota Corolla naar voormalig Joegoslavië reed. Een handdoek of kledingstuk wapperend voor het raam om de warme zon buiten te houden. De bus heeft zoveel laadruimte dat alles netjes opgeruimd kon liggen tijdens het rijden. Nog zo’n meevallertje. Een koele elektrische koelkast tussen ons in. Ik vond het rijden heel goed gaan. Nu genieten we van deze heerlijke plek in zonnig Frankrijk voordat we weer verder trekken. Kayakken, zwemmen, fietsen en lezen. Over een paar dagen trekken we verder naar….? Ik heb de volgende camping óók vergeten te confirmeren. Na een telefoontje richting Biarritz blijken ze reeds vol te zitten. Elk gezinslid is er heel relaxed onder. We vinden daar vast wel weer een leuke kampeerplek. Een droomreis met een droomgezin!

Fontaine la Mére - 19 juli 2016